KÖPVILLKOR - MÅNGASMAMMASHOPPEN

När du handlar av Mångasmammashoppen gäller  Konsumentköpslagen och Distansavtalslagen. Vid eventuell tvist följer via Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Betalning

BETALNINGSALTERNATIVEN:

Mångasmammashoppen använder sig av Payson där flera betalningslösningar finns, du kan välja antingen att göra en Kortbetalning, betala via din Internetbank, eller via sms. Du kan också betala via Payson faktura till en kostnad av 19 kr. Önskar du betala via Bankgiro väljer du första alternativet som är Betala via Banköverföring.  

Priser

Priset står alltid i Svenska kronor och är inklusive moms, momsen är 25 %. Frakten är 29 kr.

I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och varans pris.

Mångasmammashoppen förbehåller sig för prisförändringar, tryckfel, felskrivningar, fel i specifikationen, fel i informationen, och förbehåller oss rätten att justera priset efter gällande valutakurser på alla våra produkter vi saluför. En ev prisjustering blir du i så fall informerad om och har då rätt att häva köpet om du önskar

Äganderättförbehåll

Mångasmammashoppen äger varan tills dess att den är betald.

Integritetspolicy - Varför ska jag läsa denna policy?

Denna policy beskriver hur vi på MångasMammaShoppen samlar in, använder och skyddar dina personuppgifter.

Vilken information samlar ni in om mig?

Vi samlar in information som hjälper oss att tillhandahålla en tjänst till dig, det inkluderar:

  • email
  • namn
  • kontaktuppgifter

Hur kommer ni använda min information?

Vi behöver veta en del om dig för att kunna förse dig med informationsutskick och betalningsinformation och statistik i linje med denna övergripande policy. Vi kommer inte samla in mer information än vi behöver för att tillhandahålla våra tjänster till dig.

Hur länge kommer du ha min information?

Vi har redovisningskrav som gör att vi behöver hålla en del av din information i upp till 3 år , därefter så kommer den raderas. Information som vi använder för nyhetsbrevsutskick eller marknadsföring kommer behållas fram tills den tidpunk du själv väljer att avprenumerera från den.

Med vilka delar ni min information med?

Dina personuppgifter kan komma att hanteras av personal i Sverige, ingen tredje part har tillgång till dina personuppgifter så länge inte lagen kräver att vi delar den.

Vi har rutiner på plats för att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i tryggt och säkert enlighet med gällande lagstiftning. Mer information kan du få genom att kontakta oss via e-post.

Vart har du min information?

Din information lagras i datacenter inom den Europeiska Unionen. Av tekniska skäl så kan våra underleverantörer behöva flytta information till andra länder utanför EU. Om detta sker så används lämpliga skyddsåtgärder och standardiserade dataskyddsbestämmelser som godkänts av EU-kommissionen.

Vad är mina rättigheter?

Rätt till information: Du kan begära att få en kopia på de personuppgifter vi har om dig.
Rätt till rättelse: Vi vill säkerställa att din information är uppdaterad och korrekt. Du kan begära att få din information rättad eller borttagen om du anser att den är inkorrekt.
Rätt till radering: Du kan begära att vi ska radera dina personuppgifter. Vi får inte radera uppgifter som lagen kräver att vi behåller.
Dataportabilitet: Du kan be oss att flytta dina personuppgifter från vår IT miljö till någon annan, antingen ett annat företag eller till dig. Detta gäller inte uppgifter som lagen kräver att vi behåller
Ta tillbaka samtycke: Du kan ta tillbaka ditt samtycke till att dela din information eller att ta emot marknadsföring / utskick när som helst. Antingen genom att avprenumerera från meddelandet eller kontakta oss via e-post.
Klagomål: Du kan kan lämna ett klagomål till datainspektionen om du anser att vi behandlar dina personuppgifter i strid med dataskyddsförordningen.

Hur kan jag använda mina rättigheter?

Om du vill använda någon av dina rättigheter så kontaktar du oss via e-post som finns längst ned i denna policy. Om du vill lämna ett klagomål till datainspektionen så behöver du kontakta dem.

Uppdateringar till denna policy

Vi kan komma att uppdatera denna policy och kommer då publicera dem på denna webbsida. Denna policy uppdaterades senast den 25 Maj 2018.

Hur du kan kontakta oss

Om du har några frågor angående denna policy eller hur vi använder din information, eller dina rättigheter så kan du kontakta oss på följande adress:

MångasMammaShoppen
Organisationsnummer: 197507280407
Marknadsvägen 6
87052 Nyland
E-mail: info.mangasmammashoppen@gmail.com

Du behöver lämna dina uppgifter för att vi ska kunna hantera och leverera din order, Orderbekräftelse kommer till din mailadress därför är det viktigt att den är korrekt. Till din mailadress skickar vi även ut information om det är några leveransförseningar eller annat som rör din order.

Leverans och avbeställning

Din order skickas antingen som A-brev, Posten skicka lätt eller Schenker/DHL beroende på vikt och storlek. Skickas din order som Posten skicka lätt, Schenker/DHL får du även Kolliid ifrån dem till din mailadress, så du kan följa din leverans och se vart den är och du får även besked via email eller SMS när den är framme hos dig och information och var du hämtar ut ditt paket. Skickas din order som A-brev finns inget kollid och kan därför ej spåras.

Efter att vi registrerat din inbetalning så skickas dina varor inom 48 timmar och beroende på leverantör kommer din order nå dig inom 1-3 dagar. Avbeställning av vara som redan är expedierad är ej möjlig. I de fall beställning blivit  expedierad är kunden skyldig att motta varan. Avbeställning är ej giltig förrens du fått bekräftelse via mail från Mångasmammashoppen.

Avgifter för outlöst paket

Vid outlöst paket debiteras du en kostnad på 149 kr, detta är för att täcka de avgifter som uppkommer när paketet går i retur till oss.

Transportskadat gods

Blir varan skadad i samband med transporten ska detta omedelbart anmälas till speditören. Synliga skador på gods måste anmälas vid leverans till speditör annars är det inte möjligt för oss att ersätta sådana skador. Även transportskador som inte syns anmäls till speditören.

Du kontaktar även oss för reklamation.

Reklamationsvillkor

Är fel eller defekt vara skickad till dig kontaktar du oss omgående för retur, du får du en returpåse skickad till dig så du kostnadsfritt kan återsända den defekta/felaktiga varan och få dina pengar tillbaka, alternativt rätt vara eller byte till annan vara om varan är slut i lager.

Ångerrätt 

Enligt Distansavtalslagen är din ångerrätt (ångerfrist) 14 dagar. Det måste klart framgå att du ångrat dig. Ångerfristen börjar gälla den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. 

Vid ångrat köp kontaktar du oss innan du återsänder varan. Vid ångrat köp betalar du själv returfrakten. Av hygieniska skäl återköper vi EJ underkläder och badkläder. 

Returer ska skickas som brev eller paket, ej postförskott. Du ansvarar för att varan kommer fram till oss. Skicka alltid med kvitto på varan. Återbetalning sker snarast och absolut senast inom 30 dagar från inköpsdatum. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. 

Enligt de nya EU-direktiven som kom i kraft 13 juni -14 så får du som konsument använda varan och sen skicka tillbaka den, dock blir du som kund då betalningsskyldig enligt ett värdeminskningsavdrag som blir då du använt varan, därför återbetalas inte hela beloppet.

Force Majeur

Händelse som står utanför Mångasmammashoppens kontroll, (ex. krig, naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden och myndighetsbeslut) vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till Force Majeure, vilket innebär att Mångasmammashoppen befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingånga avtal. 

Övrigt

Mångasmammashoppen förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om varan utgått ur sortimentet så har Mångasmammashoppen rätt att upphäva köpet och återbetala eventuellt inbetalda pengar.

Cookies

Mångasmammashoppen använder Cookies.

En så kallad session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan logga in på korrekt konto. Cookien innehåller ingen personinformation och det går inte att använda informationen på något sätt. Cookiens enda funktion är att tekniskt se till att man är korrekt inloggad på sitt eget konto. För att det ska gå att logga in och handla på Mångasmammashoppen krävs alltså att du har cookies aktiverat i din webbläsare.